2012. január 7., szombat

Készül az első lapát!

Munkához láttam, készül végre az első szélkerék lapátom. A hossza tehát 2100 mm lesz, húrhossz 270 mm. Mivel a gyártószerszám csak 1200 mm hosszú, ezért két darabból kell készítenem a teljes lapátot. Ehhez kijelöltem egy 1050 mm hosszú szakaszt a szerszámban, majd kimaszkoltam, amit kellett és jöhetett a festés. Ez volt ma délután, azóta már rálamináltam a festékre, most épp a hőkezelőben kötöget a gyanta. Holnap elkészítem a másik lapáthéjat, hétfőn összeragasztom a két felet és kész is van egy fél lapát. Utána még ötször megismétlem ugyanezt és lesz 6 darab fél lapátom, amiket már csak össze kell erősítenem és ezzel kipipálhatok egy fontos részt az építésben. Remélem max 2-3 hét és véget ér ez a munkafázis, jó lenne már egy kicsit csavarozgatni, fémet reszelni, meg hasonlók, az utóbbi időben túl sokat kompozitoztam, kezdek kicsit besokallni :-) Néhány kép:
Először kimértem 1050 mm hosszat és pontosan merőlegesen a lapát hossztengelyére bejelöltem...
Aztán elmaszkoltam, ahol értem azokat a részeket, amelyeket nem akartam, hogy festékesek legyenek...
Végül kifújtam festékkel a szerszámot...
Először próbáltam ki ekkora felületen a legújabb szerzeményemet, ezt a kis airbrush pisztolyt!
Talán perverz dolognak tűnhet ilyen kis teljesítményű pisztollyal szórni ekkora felületet, de nem bánom, gondoljon mindenki, amit akar :-) Nagyon szépen lehet vele dolgozni és kevesebb festékkel is egyenletesen tudom szórni a felületet. Nem utolsó sorban kevesebb higítót használok el ennek a cuccnak a tisztításához munka végeztével, mint a nagy felsőtartályos pisztolyomnál szokás. Szóval gazdaságos megoldás, nekem tetszik.
Holnap tehát elkészül a második héj is, hétfőn összeragasztás. Kíváncsi leszek a kész lapát teherbírására, remélem olyan erős lesz majd, mint amilyennek szeretném...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése