2012. május 13., vasárnap

Etetőhajó: első teszt

Ma sikeresen felavattam az etetőhajót. Igaz, hogy még hajnali ötkör, indulás előtt fél órával is szereltem rajta, hogy kész legyen, de végül összeállt minden. :-) Az időjárás éppen "ideális" volt, hidegfront utáni viharos szél, komoly hullámok...ha ezt bírja  a kis hajó, akkor mindent bírni fog. :-) Szerencsére állta  a sarat, bár néha úgy bukdácsolt a hullámokon, hogy az úszótestek ki se látszottak a vízből, de meg sem kottyant neki. Néhány finomítást kell végeznem, pl a kormánylapátból le kell vágnom egy darabot, mert túlságosan kilóg az úszótestek alá és amikor leteszem valahova a hajót, akkor a kormánylapáton támaszkodik fel az egész. A hajócsavar védelmére beépített szunyoghálós "doboz" jó lesz, csak a szunyogháló helyett nagyobblyukú rácsot kell felszerelni, mert így túlkságosan túrja a vizet. És ezen kívül kell még az elejére egy piros lámpa, mert felhős, borult ég esetén jól látszik ugyan, de amikor süt a nap és tükröződik a víz, néha elveszítettem a fonalat, hogy éppen merrefelé is tart a vizen. Az akksik nem voltak teljesen feltöltve, de így is simán kibírt 8-10 behúzást, átlag 100-150 méterre és volt még benne tartalék, úgyhogy meg vagyok elégedve vele. Sajnos csak egy képet tudok róla mutatni, egyszerűen nem volt időm fotózgatni, főleg nem a műszaki részleteket, mert megállás nélkül, vagy szereléket kötögettem, vagy szereléket húztam be, vagy söröztem meg napoztam. :-) De a következő bejegyzésben teszek fel néhány részletről fotókat, hátha valakinek hasznára válik, mert hasonlót szeretne építeni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése