2011. október 6., csütörtök

Bevezetés

Üdvözöllek a blogomon!

Az oldal címe bár rövid és tömör, szerintem elárulja, hogy miről lesz itt szó és az alatta látható idézet nagyjából azt is tükrözi, hogy milyen okból hoztam létre. Az oldal elsősorban azoknak szól, akik hajlandóak szembenézni azzal a bizonyos  "legnagyobb igazsággal" és képesek is tenni valamit ellene. Persze aki csak szimplán érdeklődik a műszaki dolgok iránt, talán az is el tud majd csemegézni itt.

De hogy konkréten miről is beszélek? Íme:
Gondolom sokan felismerik, ez egy függőleges tengelyű szélkerék, un. H-rotor. Nagyjából egy évvel ezelőtt döntöttem úgy, hogy kezdek valamit magammal az unalmas téli estéken és mivel szeretek műszaki problémákon agyalni, barkácsolni, valamennyit konyítok az "üvegszálazáshoz", szinte adta magát az ötlet, hogy építsek egy saját H-rotort! :-) Az ötletet tett követte, napról-napra újabb és újabb skiccek jelentek meg a vázlatfüzetemben, felelevenítettem az egyetemen tanultakat, aerodinamika, gépészet, kompozittechnológia, nanotechnológia, szépirodalom...ja, azért ennyire nem, túlzásokba ne essünk.:-) A lényeg, hogy igyekeztem először mindent átgondolni és csak azután vonultam ki a műhelybe, mert már az elején eldöntött tény volt, hogy itt most nem vadgesztenyéből fogok atomreaktort tákolni :-), hanem a lehetőségekhez mérten komoly, műszakilag korrekt megoldásokkal, a kritikus részeken jó minőségű anyagok felhasználásával fogok a cél felé araszolgatni. Ebből persze automatikusan következik, hogy az a bizonyos hét krajcár ide kevés lesz, tehát a projekt el is húzódhat, de nem bántam és most sem bánom. Ha már építek, akkor úgy gondolom, nem egy-két évre előre tervezek, hanem hosszabb időre, akkor tehát megéri kicsit több időt, energiát (pénzt) fektetni az ügybe.
Na, de nem ragozom tovább, a lényeg tehát, hogy itt most szélkerék építésről lesz szó, lépésről-lépésre, töviről-hegyire, méghozzá jó hosszú időn keresztül, szóval akit nem érdekel, az már nyomhatja is kis "ikszet" a jobb felső sarokban.:-)) Aki marad az viszont remélem, hogy talál majd számára is hasznos információkat, esetleg kedvet kap hozzá, hogy ő maga is építsen efféle szerkezetet.
Pesszimistábbak persze kérdezhetik, hogy "na és mi köze egy ilyen jelentéktelen kis szélkeréknek az idézetben szereplő legnagyobb igazsághoz?"
Ja, kérem, mindenki annyit tegyen, amennyi tőle telik. Tőlem jelenleg ennyire futja, pont. :-)

Bevezetésnek szerintem ennyi elég is, a következő bejegyzésem már az eddig megvalósult részletekről fog szólni, kezdve a legelejétől..

1 megjegyzés: